kan je advocaat worden met juridisch-administratief dienstverlener of juridisch medewerken?

ik wil graag advocaat worden maar ik doe zelf een mbo opleiding. al google ik dit krijg ik deze 2 opleidingen. kan ik daar advocaat worden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.rechtersenadvocaten.nl/advocaten/hoe-word-je-advocaat/ Je moet vwo hebben en dan universiteit.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
@Computoon: je kunt ook via MBO - HBO naar de universiteit. De vraagsteller heeft dan alleen wél heel veel tijd en doorzettingsvermogen nodig!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@HannekeJanssen: dan nog moet je ook enkele vakken op vwo hebben om naar de universiteit te gaan.
erotisi
4 jaar geleden
@mannonetje33 welke vakken zijn dat dan?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen flauw idee. Maar via vwo is de snelste manier.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hoeft echt geen vwo te hebben. Ook niet voor bepaalde vakken.
In jouw link staat dat je met de propedeuse hbo al toelaatbaar bent. Dat is veelal niet meer zo.
Een paar jaar geleden wel nog heel makkelijk.
Met een hbo bachelor word je sowieso al veelal aangenomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hebt wel ambitie JolandaBloetjes! Respect hoor en succes!

Antwoorden (2)

Niet met die opleiding. Eerst VWO-examen doen, daarna rechtenstudie op de universiteit in bepaalde richting en de advocatenopleiding.
Als je die laatste opleiding gaat volgen, ben je al advocaat-stagiair.
Toegevoegd op 22 december 2019 08:14: tekst
Computoon
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
kan je met deze opleidingen wel daarna hbo doen en zo door stromen voor advocaat of is het onmogelijk met een mbo opleiding?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is mogelijk.
Je hoeft niet vwo te doen.
@jolandabloetjes
Hoi,

In jouw geval kun je het beste deze stappen maken:

Maak jouw mbo opleiding eerst af.
Hierna ga je naar de opleiding HBO rechten.
Met de bachelor van deze opleiding kun je al worden aangenomen bij een universiteit.
Met de master van deze opleiding word je altijd aangenomen bij een universiteit.
Met alleen de propedeuse word je nooit aangenomen!

Omdat je niet de kortste weg aflegt (ben ik trots op!), zul je op een gegeven moment 21 jaar zijn. Indien je dan je bachelor hebt behaald op het hbo, is aanname nog makkelijker. Desnoods leg je dan een toets af.

Omdat de eisen niet overal hetzelfde zijn (universiteiten), heb ik je de uitgebreide toelatingseisen van Leiden toegevoegd.
Kortom, je hoeft dus niet verplicht vwo te doen!

Succes!
Trouwens,
Tot een paar jaar geleden werd je met elke willekeurige hbo propedeuse al toegelaten.
Wie weet wat sommige universiteiten binnenkort weer gaan doen.
Toegevoegd op 22 december 2019 12:01: tekst