kan je advocaat worden met juridisch-administratief dienstverlener of juridisch medewerken?

ik wil graag advocaat worden maar ik doe zelf een mbo opleiding. al google ik dit krijg ik deze 2 opleidingen. kan ik daar advocaat worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet met die opleiding. Eerst VWO-examen doen, daarna rechtenstudie op de universiteit in bepaalde richting en de advocatenopleiding. Als je die laatste opleiding gaat volgen, ben je al advocaat-stagiair.

Toegevoegd op 22 december 2019 08:14: tekst

Hoi, In jouw geval kun je het beste deze stappen maken: Maak jouw mbo opleiding eerst af. Hierna ga je naar de opleiding HBO rechten. Met de bachelor van deze opleiding kun je al worden aangenomen bij een universiteit. Met de master van deze opleiding word je altijd aangenomen bij een universiteit. Met alleen de propedeuse word je nooit aangenomen! Omdat je niet de kortste weg aflegt (ben ik trots op!), zul je op een gegeven moment 21 jaar zijn. Indien je dan je bachelor hebt behaald op het hbo, is aanname nog makkelijker. Desnoods leg je dan een toets af. Omdat de eisen niet overal hetzelfde zijn (universiteiten), heb ik je de uitgebreide toelatingseisen van Leiden toegevoegd. Kortom, je hoeft dus niet verplicht vwo te doen! Succes! Trouwens, Tot een paar jaar geleden werd je met elke willekeurige hbo propedeuse al toegelaten. Wie weet wat sommige universiteiten binnenkort weer gaan doen.

Toegevoegd op 22 december 2019 12:01: tekst
Bronnen:
https://www.universiteitleiden.nl/onderwij...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100