Officiële lijst van functies van Maxima

Functies

* Zitting in de Raad van State
* Voorzitter van het curatorium van Prins Claus Leerstoel
* Lid van het Curatorium van de Leerstoel Management van Diversiteit en Integratie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam
* Lid van de Raad van Toezicht Stichting Paleis Het Loo, Nationaal Museum
* Lid van de Raad voor Microfinanciering in Nederland
*UN Secretary-General's Special Advocate for Inclusive Finance for Development

Erefuncties

* Beschermvrouwe van het Oranje Fonds (Prins van Oranje beschermheer)
* Beschermvrouwe van Scouting Nederland
* Beschermvrouwe van het Koninklijk Instituut voor de Tropen
* Beschermvrouwe Stichting Koninklijk Concertgebouworkest
* Beschermvrouwe Koninklijk Instituut voor Taal-, Land- en Volkenkunde

Daarnaast wordt Maxima gevraagd om deel te nemen al allerlei activiteiten in den lande of over de grens. En tevens vergezeld ze Willem Alexander regelmatig bij zijn activiteiten.

Maxima en Willem Alexander krijgen een toelage van de Nederlandse regering.

Willem Alexander krijgt ruim 9 ton, Maxima ruim 8 ton.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Net als alle leden van het Koninklijk Huis staan vele uren van haar leven in dienst van Nederland en van diverse maatschappelijk goede doelen. Dit is wel degelijk een baan te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze werkt, zie antwoord AlphaLimaSierra

Ze heeft geen betaalde baan.

Ze krijgt soms wel een onkostenvergoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit nieuwsberichten begreep ik dat ze voornamelijk bezig is met microfinanciering. Hier zou haar passie liggen.