Wat betekend dit?

Hallo iedereen,

Ik heb begin deze maand ontslag genomen bij me werkplek en kreeg vandaag de bevestiging brief maar er staat een regel :
''Voor de goede orde willen wij jou er op wijzen dat je door deze gang van zaken waarschijnlijk niet in aanmerking zult komen voor een WW-uitkering''

Wat bedoelt men hier mee?

Mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat houdt in dat je van het UWV geen ww-uitkering zult krijgen omdat je vrijwillig ontslag genomen hebt. Je hebt alleen recht op ww als je onvrijwillig ontslagen wordt. Daar wil je werkgever je dus op attenderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Daarmee bedoelt men dat je NIET buiten je eigen schuld werkeloos bent geworden (omdat je dus zelf ontslag hebt genomen). Dat betekent dat je GEEN recht hebt op WW, en vanaf nu dus - tenzij je recht hebt op bijstand of een andere inkomensbron - zonder inkomsten zit.

Uiteindelijk zal het CWI (?) daarover uitslag moeten geven,, maar reken er inderdaad maar niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dat heet inderdaad geen CWI meer. Is het werkbedrijf van het UWV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, daar is zo veel in veranderd sinds ik voor he laatst naar het GAK moest, dat ik het onderhand echt niet meer weet ; vandaar het vraagtekentje. ;-)
Bedankt voor de correctie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moeten echt eens stoppen met die naam steeds te veranderen.
ronron1212
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want zo slaag ik natuurlijk NOOIT voor mijn inbrugeringscursus ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jonge ja binnenkort moeten nederlanders als ze geboren worden al een inburgeringscursus volgen, anders houden ze het niet meer bij :-)
Daarmee wordt bedoeld dat je alleen een WW-uitkering krijgt wanneer je *onvrijwillig* werkloos bent. Bijvoorbeeld wanneer je door je werkgever wordt ontslagen.

In dit geval heb jij vrijwillig ontslag genomen. In die zin is het "je eigen schuld" dat je werkloos bent. Volgens de regels heb je daarom geen recht op een WW-uitkering.

Toegevoegd na 14 minuten:

(Poeh, ik dacht dat ik snel was. Maar we hebben met ons drieën tegelijk zitten typen. Drie antwoorden binnen 35 seconden...)
12 jaar geleden
Wanneer je zelf ontslag neemt dan vervalt daarmee meestal je recht op een werkloosheidsuitkering.
Dit om reden dat je geheel vrijwillig je baan opzegt.

Wanneer jij ontslagen wordt door je werkgever dan heb je in de meeste gevallen recht op een uitkering.