In volledig ongeschoolde beroepen waarmee je minimumloon verdient.Moet je toch wel 36-40 uur werken om net even boven of zelfs netto op bijstandsniveau (=minimumloon) te komen.

Nog harder moeten sommige kleine (beginnende) zelfstandigen werken om uberhaupt op bijstandsniveau uit te komen. Maar als het meezit is dat meestal tijdelijk.

En het allerhardst moeten mensen werken met 'McJjobs' zoals we die in Nederland eigenlijk alleen nog maar in de postbezorging kennen : stukloon voor overdreven zwaar werk, waarbij je met wat pech soms de drie euro per uur niet haalt, en aan het eind van het jaar nog belasting en premies af moet ook. Eigenlijk kun je daar niet van rondkomen, zelfs niet van 60 uur per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat dit veelal opgaat voor vrachtwagenchauffeurs en bezorgers e.d.
Vaak is hun basissalaris niet zo hoog en zijn het de overuren die het salaris aantrekkelijk maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik dacht dat de meeste vrachtwagenchauffeurs toch echt rond de 3000 euro verdienden..? Maar ook best wel een zwaar beroep hoor, zeker bij internationale transport...
Gehandicaptenzorg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaker, Oppas, Putjesschepper, Beveiliger, Circusartiest misschien, die werken vaak 24/7 en worden er niet rijk van, behalve als je "Cirque du Soleil" heet ;-))