Wat moet ik zeggen als ik wil solliciteren?

Het gaat gewoon om een simpele bijbaan zoals in een supermarkt ofzo... Maar wat moet ik zeggen als ik daar binnen kom? Gewoon zo van: ik wil een bijbaan kan ik hier werken? Of hoe moet ik het anders doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik zou niet zomaar een supermarkt binnenlopen. Verstandiger is om eerst even op te bellen en te vragen naar de dienstdoende manager of chef. Stel jezelf vriendelijk voor en leg uit dat je op zoek bent naar een bijbaan als vakkenvuller of kassamedewerker. Vraag of er vacatures zijn. Je hoort vanzelf wel of de manager bereid is om je te ontvangen voor een kennismakingsgesprek. Zijn er momenteel geen vacatures, vraag dan of men jouw naam en gegevens wil bewaren voor het geval er later wel een functie vrijkomt.

Succes!