Is het mogelijk om te leven met geld dat je wint van sportweddenschappen (met name voetbal)?

Er zijn namelijk mensen die pokeren "for a living" en ik vroeg me af of het mogelijk is om te leven met het geld dat je van sportweddenschappen wint. Aangezien het de laatste paar maanden zelfs meer dan mijn werk verdient.
En bestaan er zulke mensen die dit werk professionel aanpakken dus, inzetten als het op lange termijn winstgevend is. B.v. Een seizoen lang op alle thuis wedstrijden van een ploeg (die thuiswedstrijden sterk is) inzetten, zoals celtic en marseille.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Het is als Nederlander niet verboden om online te gokken en deel te nemen aan kansspelen buiten Nederland.

Er zullen dus best mensen zijn die zoveel geluk hebben dat ze er van kunnen leven.
Eventuele gewonnen bedragen dienen opgegeven te worden bij de belastingdienst. (hiervoor zijn spelers zelf verantwoordelijk).
Er zullen dus ook best mensen zijn die dat professioneel aanpakken, maar hoe dat moet:
Dat zullen zij niet verklappen natuurlijk.

Overigens:
Er zijn meer mensen die door gokken en wedden enorm in de problemen komen, er aan verslaafd raken en diep in de schulden raken met alle ellende die daarbij komt kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja jongen, als jij je daar het hele jaar mee bezig wilt houden en alles wil uitzoeken en genoeg geld hebt om mee te beginnen dan kan dat: ga je gang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik sluit me bij Pelle aan. De kans dat je er verlies op lijdt is vele malen groter dan dat je er van kunt leven. Zelfs als je de prioriteiten van een club meetelt kan het gebeuren dat de bal anders rolt dan verwacht (wie had ooit gedacht dat Nordsjælland Juventus thuis op een gelijkspel zou houden?). ook het rekening houden met blessures is niet waterdicht. Als er een speler geblesseerd is, dan komt er een vervanger en voor die vervanger kan het DE kans zijn zich in de kijker te spelen.
Vee moeilijker. Er zijn gerust mensen die er zo nu en dan een leuke winst mee opstrijken, maar veel meer die er definitief zeer ernstig door in de problemen komen.

Het grootste verschil zit hem er in dat wedden op sportuitslagen puur speculeren is, terwijl pokeren NIET puur gokken is, maar een spel van kansberekening en psychologie. Daar kun je heel goed in zijn.

Was pokeren namelijk en gokspel, dan zouden het niet altijd dezelfde mensen zijn die winnen. Bij domme weddenschappen waar je zelf een invloed op hebt, is dat een heel ander verhaal. De 'pech'-factor is daar veel groter.

Hou er wel rekening mee dat je geld dat je verdient met kansspelen moet aangeven, en dat daar enorme belastingpercentages op worden geheven. Dan zou het ineens wel eens tegen kunnen vallen hoeveel meer dan je werk het is. En je geluk kan ook zomaar opeens op zijn. Ik zou mijn 'dayjob' dus nog maar even aanhouden.