Hoe word ik cabaretier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Poet
10 jaar geleden
Huur een zaaltje, hang posters op en ga!
SimonV
10 jaar geleden
Ik denk niet dat je cabaretier kunt worden: je bent het of je bent het niet.
Herman Finkers, André van Duin, Bert Visscher, Toon Hermans en Youp van ’t Hek zijn bijvoorbeeld zonder kleinkunstacademie gewoon maar begonnen en door hun talent en doorzettingsvermogen bekend geworden.

Antwoorden (1)

De informatie op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Cabaretier is niet erg uitgebreid, maar geeft je wel enige infomatie over de opleidingen voor het beroep van cabaretier:

"Opleidingen tot cabaretier

Er zijn verschillende opleidingen en cursussen die cabaretiers op de weg kunnen helpen en ze door middel van lessen in bijvoorbeeld stemexpressie en lessen tekstschrijven helpen zich in het cabaretvak te onwikkelen. Zo heb je verschillende MBO opleidingen waarin de cursist tot artiest wordt opgeleid. In deze opleidingen speelt ook het cabaret een grote rol.

Daarnaast heb je ook HBO opleidingen voor cabaretiers en zijn er verschillende cursussen die vaak door bekendere cabaretiers worden gegeven.

Zowel de MBO als HBO opleidingen duren meestal 4 jaar."

Je zal dus een voor jou geschikte MBO of HBO opleiding moeten vinden, en/of cursussen volgen bij bekendere cabaretiers.

Ik raad je aan ook te kijken op http://www.nationaleberoepengids.nl/beroep/search?beroep=&q=Cabaretier voor meer informatie over vergelijkbare beroepen.
Antoni