Wel of niet opmaken bij snuffelstage verpleegkundige?

Ik ga binnenkort 3dg stage lopen bij een verzorgingshuis.
Kan ik me opmaken en nagels doen?

Nu werk ik in de techniek, daar mag ik absoluut geen make up op en
Nagellak. Imv hygiene eindproduct.

Dus weet ik niet of het voor een
Verpleegkundige ook imv hygiene dit ook geld

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Nagellak mag niet, opmaken mag wel, haren langer dan de schouders moeten vaak in een staart. (bij ons in het verzorgingshuis in elk geval)
Doe ook niet te veel sieraden om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb kort haar. Maar idd bedankt voor de tip. Ik denk dat nagellak niet ook niet handig is.
Bedankt

Andere antwoorden (2)

je mag je best opmaken, maar het moet er nog wel professioneel uitzien.

hou er rekening mee, dat je je handen vaak zal moeten wassen/ ontsmetten. weet niet of je nagellak hier tegen kan. maar er is in principe geen bezwaar tegen gelakte nagels.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer is make up onproffesioneel? Nagellak denk ik nog wel over.
Idd wel handig met veel handen wassen niet handig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal mag je geen nagellak op als je in de verzorging werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan doe ik het ook niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Make-up is onprofessioneel als je er uit ziet alsof je naar een feestje gaat, of als je er uit ziet als een delletje.
dat kan, alleen moet je rekening houden dat nagellak er af kan gaan, als je intensief bezig bent dat je rouge/mascara etc. niet afgeeft als je bv iemand verzorgt en degene aanraakt, dat gebeurt als snel bij het wassen/aankleden, bedden verschonen etc.