Mag iemand van het personeel zonder professionele relatie een vriendschap aangaan met een gehandicapte client?

We zien heel vaak op het werk en we hebben vaak oogcontact, en we spreken heel vaak hallo en hoe is het met je? Ze schijnt mij ook wel leuk te vinden, zonder te zegen. We hebben dan vaak geen tijd met elkaar uitgebreid over ons zelf gepraat. En ja op een dag hielp ze zomaar mij met opruimen van mijn eigen postvakje! Ik weet dat ze ook al getrouwd is, maar toch ziet ze mij vaak als ik haar tegenkom. Ik weet dat voor medewerkers verboden is om verliefd te worden op een cliënt, maar gebeurt wel eens. Ze heeft ook regels omtrent goed gedrag verklaring hebben ondertekend.
Ik probeer ook afstand te bewaren tot haar zelf, want anders wordt voor haar moeilijk om de baan te behouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je schrijft over "op het werk" maar ook over een gehandicapte client.

Ik begrijp uit de rest van het verhaal dat jij de client bent en zij tot het personeel behoort, excuses als ik dat niet goed heb begrepen.

Zoals jij het hier opschrijft klinkt de vrouw in kwestie als iemand die heel vriendelijk en gedreven haar werk erg goed doet, NIET als iemand die stiekem verliefd is op een client. Ze klinkt gewoon vriendelijk naar iedereen.

Kan het zijn dat je er meer achter zoekt dan er is? Want dan is er geen reden je zorgen te maken dat zij haar baan verliest, maar het is wel sneu voor jou natuurlijk
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet wat je van plan bent, maar met een vriendschap is niks mis toch, daar verliest ze haar baan niet echt mee.

Een ralatie is in deze nooit aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ka het niet zo zijn dat ze je gewoon aardig vind, zonder verdere bijbedoelingen???
je geeft zelf aan dat ze getrouwd is, wie ben jij dan om te denken dat ze meer wil dan jou aardig te vinden.
gewoon professioneel blijven, dat lijkt me het beste.