Kan je op je cv beter eerst 'extra curriculum' noemen en dan 'curriculum', als 't eerst genoemde relevanter is voor de functie waarop je solliciteert?

Toegevoegd na 4 uur:
Ik bedoelde 'extra curriculair' en 'gewone' werkervaring.
Normaal gesproken zie je eerst het kopje 'werkervaring' en dan een opsomming daarvan. Daarna nog eventuele cursussen en vrijwilligerswerk e.d. onder bv het kopje 'extra curriculair'. Soms zijn echter die extra dingen relevanter, hoe kan je die in je cv meer laten opvallen?
Door het bv onderaan te zetten of juist op de tweede plek onder persoonsgegevens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je curriculum vitae is, zoals het is : je begint met het meest recente, en werkt dan terug door de jaren. Het is een droge opsomming, zakelijk en kort-to the point.
In je begeleidende sollicitatiebrief ga je dan belichten, waarom jij met juist zus en zo ervaring zo geschikt bent voor deze functie.

Extra cv's lijkt me geen goed plan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet zo moeilijk doen. Daar hebben personeelsmanagers een hekel aan.

Een CV is een CV. Punt.

Cursussen en vrijwilligerswerk zet je NIET onder een kopje "extra curriculair". Ik ben dat nog nooit tegengekomen en zou het ook niet op prijs stellen.

Werkervaring is over het algemeen toch relevanter dan cursussen en vrijwilligerswerk.
Maar als jij je CV niet te ingewikkeld maakt, zal een P-medewerker hem echt wel helemaal lezen.
[als de brief aanspreekt].