Hoe zit het met de loonheffingskorting als je wel een lopend contract hebt maar niet werkt naast je stage?

Vanaf begin volgend jaar ga ik stage lopen, nou krijg ik voor deze stage een stagevergoeding. Maar naast mijn stage heb ik een studentencontract bij een uitzendbureau. Door dit studentencontract kan ik werkzaamheden verrichten voor mijn school. Alleen ben ik niet van plan om deze werkzaamheden tijdens mijn stage uit te voeren. Nou heb ik er bij het tekenen van mijn studentencontract voor loonheffingskorting gekozen. Mijn stagebedrijf wil ook weten of ik loonheffingskorting wil toepassen, alleen weet ik dus niet of dit kan. Moet ik de loonheffingskorting om laten zetten en zo ja hoe? of kan ik omdat ik in die periode toch niet werk voor het uitzendbureau gewoon loonheffingskorting toepassen op mijn stage zonder enig probleem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga naar het uitzendbureau en vraag of zij dit willen veranderen in je status.

Het beste antwoord

Teken gewoon je nieuwe belasting formulier bij je stage adres en laat daar de loonheffing toe passen . Zo lang je maar GEEN betaalde arbeid bericht bij dat uitzendbureau in de zelfde periode . Ja het is een onzinnig systeem . Het werkt contraproductief zo ontzettend veel mensen maakt het onmogelijk meerdere baantjes te hebben . Zeer slecht voor een zgn dynamische arbeidsmarkt . En het treft juist jongeren .