Ik heb een inseminatie certificaat.

Je kunt een cursus insemineren volgen en je hoeft er verder geen speciale opleiding voor te hebben.

Je oefent op "tochtige" koeien in het begin. De tochtige koe is klaar voor bevruchting en makkelijker te insemineren dan de niet tochtige koe (tochtig kun je vergelijken met loopsheid bij honden)

De cursus neemt slechts enkele dagen in beslag verspreid over enkele weken. In holsloot zit een goed bedrijf, maar als je niet in de buurt woont zijn er tal van anderen.

Ik kreeg de cursus aangeboden tijdens mijn opleiding tot dier dierverzorger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen officiële opleiding om Inseminator te worden. Je dient eerst zes jaar te studeren voor Dierenarts. Je moet daarvoor de WO-opleiding Diergeneeskunde volgen. Daarna moet je twee tot drie maanden een opleiding volgen bij een ervaren collega.