Ik volg nu een opleiding tot herborist, maar welke opleiding heb ik nodig om therapeut te worden in verband met kruiden ?

ik volg een opleiding tot herborist, en ik zou graag verder willen gaan tot therapeut die werkt met kruiden, etherische oliën, bachbloesems,... Welke opleiding heb ik daarvoor nodig ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat je dan de opleiding CAM (Complementary and Alternative Medicine), voorheen Academie voor Natuurgeneeskunde, moet gaan doen. De zesjarige deeltijdopleiding wordt gegeven in Utrecht. Begin maart 2011 wordt bekend gemaakt of de vierjarige voltijdopleiding in september 2011 in Deventer kan starten. Zie voor meer informatie: http://www.opleidingcam.nl/

Toegevoegd na 26 minuten:
In België kan je naar de Europese Academie voor Natuurlijke Gezondheidszorg. Die heeft een dagopleiding in Antwerpen en Leuven, en een avondopleiding in Gent en Maastricht. Gezondheidstherapeut is een vierjarige deeltijdse opleiding, volgens het principe van volwassenenonderwijs met een praktijk-gerichte leermethode.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn er ook opleidingen in België ?