Wat kan je met het vak Engels later?

Ik doe momenteel VWO-6 en me punten zijn om te huilen. Een 6 voor Scheikunde, 5 voor Natuurkunde, 4 voor Wiskunde en een 4 voor Duits. En met al deze vakken heb ik zeer veel moeite (wat ik ook doe, ik verpest het altijd) Engels daarentegen gaat me erg gemakkelijk af. Ik sta momenteel tegen een 9 zonder ooit iets te hoeven doen ervoor.

Het liefst zou ik later iets doen waarin ik ook goed ben, maar wat kan je nou eigenlijk met het vak Engels, naast tolk/vertaler/presentaties voor bedrijven (geen idee hoe ze dat vak noemen)? Mij lijkt het een vak waar je bij elk beroep een beetje mee te maken hebt, maar verder helemaal niks mee kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Kimath
13 jaar geleden
een 6 voor scheikunde is toch nog wel goed :)

Het beste antwoord

Joh, Engels..daar kun je overal me terecht!
Je kunt in het buitenland gaan werken. Je kunt docent worden. In de ICT is vaak Engels de werktaal. In de game-wereld ook. In de reisbranche.
Gelukkig dat je dat uitstekend beheerst.

Je hebt nog een maand of drie. Als je nu alles op alles zet, eventueel met bijles, dan ben je er vanaf in mei/juni. Anders moet je nog weer dat hele jaar opnieuw. Heel vervelend dat sommige vakken niet lekker gaan. Maar praat met je mentor voor een reddingsactie. Ik ga voor je duimen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je vergeet nog het beroep van leraar in je rijtje.

Verder zijn er niet veel beroepen, waar ze specifiek iemand voor zoeken, die Engels gestudeerd heeft. Je kunt dan natuurlijk nog solliciteren op beroepen waar ze hbo of wo denkniveau vragen, maar dan had je natuurlijk net zo goed een andere studie kunnen doen.

Misschien moet je eens een beroepenkeuzetest gaan doen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Engels is een wereldtaal, wordt door dermate veel mensen gesproken, dat je er buitengewoon veel plezier van zult hebben in de rest van je leven dat je het spreekt. Het hoeft niet altijd beroepsmatig zo te zijn. Maar zelfs in alle denkbare beroepen helpt het, als je Engels kunt lezen en spreken. Neem maar gerust van mij aan!!!

En doe gewoon een schepje erop zeg op school. Het is helemaal niet nodig om die lage punten te halen, gewoon beter je best doen, uurtjes maken!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je verder niets mee. Er zijn erg veel mensen die goed Engels Spreken en als je overal verder onvoldoende voor hebt, dan zal jouw engels ook wel so so zijn. Blijf een keer zitten en zorg dat je volgend jaar allemaal 8-ten hebt.