Hoe lang mag mijn werkgever erover doen om na ontslag vakantiegeld e.d. te betalen?

Per 1 februari heeft mijn man ontslag. Het laatste salaris over januari is betaald, maar hij krijgt ook nog vakantiegeld en -dagen uitbetaald. Moet de werkgever dat onmiddellijk doen? M.a.w. wanneer kunnen we die afrekening verwachten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Normaal gesproken wordt er met het laatste salaris alles verrekend, dus ook het vakantiegeld, evt. reiskosten, extra toeslagen e.d.
Ik zou contact opnemen met de salarisadministratie of de afdeling P&O van het bedrijf om te vragen waarom dit nog niet uitbetaald is. Het kan inderdaad zijn dat ze de uitdiensttreding niet hebben afgerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De werkgever hoort bij het laatste loon alles te betalen vrijedagen en het recht op vakantiegeld. Ik zou de werkgever direct bellen en vragen waarom dat niet is gebeurd. Nu zal het op ik voor jullie eind februari pas worden betaald. Hij heeft waarschijnlijk niet bij da salarisverwerking aangegeven dat er een ontslag is
13 jaar geleden
Een werkgever is niet verplicht om bij beëindiging van het contract, ook direct het vakantiegeld uit te betalen.
Uitbetaling van vakantiegeld geschiedt meestal in mei of juni.

Natuurlijk zijn er werkgevers die alles direct netjes afhandelen, maar vanzelfsprekend is het niet.