tweede baan tijdens ziektewet...!?!?!?

Ik zit al een poosje in de ziektewet vanwege een peesontsteking, ik heb een vast contract. nu ga ik morgen beginnen bij een andere baan. mag/kan dat?

Toegevoegd na 16 minuten:
zou mijn werkgever mij hier dan ook voor kunnen ontslaan????

Toegevoegd na 34 minuten:
kan ik dan wel eventueel WW aanvragen?? of onslaan ze me zodat ik geen uitkering kan aanvragen? en THNX voor t snelle antwoorden!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (2)

Als je ziek bent bij de ene werkgever ben je ook ziek bij de andere dus nee

Toegevoegd na 20 minuten:
Ja dat kan

Toegevoegd na 36 minuten:
Je bent door eigenschuld werkloos dus geen ww
13 jaar geleden
Als je ontslagen wordt door eigen toedoen heb je in principe geen recht op ww. Je behoort zo voor jezelf te zorgen dat je zo snel mogelijk weer aan het werk kunt. Of je dus morgen legaal aan het werk kunt bij je nieuwe werkgever hangt van een aantal dingen af:

- Je werkzaamheden zijn dusdanig anders dat je geen last hebt van je peesontsteking terwijl dat bij de andere werkgever wel het geval is.
- Je 1e werkgever is op de hoogte of heeft nooit bezwaren geuit tegen een 2e baan van jou (bijvoorbeeld concurrentiebeding).
- door de 2e baan wordt je niet belemmerd om bij de 1e baan te werken.

Ik vind het vreemd dat je dit doet, maar ik ken de achtergrond niet. Hoeveel uur sta je onder contract bij je 1e werkgever? Netjes vind ik het in elk geval niet, je had/kunt je 1e werkgever op de hoogte stellen, misschien had hij/zij ook een dergelijke functie voor je terwijl het hem.haar nu klauwen met geld kost. Het spreekt niet in je voordeel. Mocht je bij je nieuwe baan dezelfde werkzaamheden gaan doen, heb je ook nog kans op een proces met nabetaling, omdat jij je niet aan je opzegtermijn hebt gehouden.