Mijn jaarcontract loopt af ven rechtswege,maar ik werk nog wel na die tijd.ik heb al ontslag genomen ivm andere baan. kan mijn baas moeilijk gaan doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je baas zou een opzegtermijn kunnen eisen. Maar als jij geen nieuw contract hebt getekend, is er niets te bewijzen, dus kun jij gewoon aan de slag bij een andere baan. Als je contract namelijk afloopt van rechtswege, hoef je geen ontslag te nemen, het contract loopt immers af. Als je een nieuw contract tekent, blijf je daar dus werken, dus heb je een opzegtermijn. Dan kan je baas eisen dat je nog een aantal weken of maanden blijft, dat hangt af van de CAO waar je onder valt.
Stel dat jij hebt toegezegt dat je per 1 december met je nieuwe baan begint, maar je hebt ook toegezegt nog voor je oude baast te blijven werken, dan heb je wel een probleem...
Belangrijk is dus: heb je iets getekend bij je oude werkgever ja of nee. Zo niet, dan is er niets aan de hand en kun je beginnen bij je nieuwe baas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jouw contract is automatisch verlengd omdat je baas je heeft laten doorwerken. Echter, omdat je netjes ontslag hebt genomen...ik neem aan met de juiste opzeg termijn...kan de werkgever niet moeilijk gaan doen.
Ook bij "vaste" aanstelling kan je per slot ontslag nemen.