Ik stopte met mijn studentenjob, omdat ik me inschreef als werkzoekende. Wat kunnen ze me maken?

Ik stuurde een week op voorhand een e-mail naar de organisatie dat ik de studentejob stop zou zetten. Na een telefoontje en mijn uitleg, begreep de dame me en ik hoorde een week niks van hen. Vandaag heb ik gemiste oproepen van die organisatie. Ik moest op papier nog één dag werken (of 4x2uur), want kunnen ze me maken? Ik heb een contract ondertekend, maar heb daar zelf geen officiële papieren van. (Vraag uit België)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan wat er in je contract staat. Als er in je contract staat dat je zomaar kan stoppen dan is er geen probleem.
Mocht dat er niet in staan, dan pleeg je contractbreuk. Daarmee kunnen ze naar de rechter. Maar een minder ingrijpende maatregel is, dat ze hun 'tegenprestatie' ook niet verrichten: oftewel je krijgt geen salaris.
Het beste kan je ff bellen of je een kopie kan krijgen van het contract, maar als het goed is heb je die ooit ook gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een contract ondertekent.

Het maakt helemaal niets uit of je daar zelf officiele papieren van hebt. Je hebt toch een contract!

Misschien staat daar iets in van een opzegtermijn?
Want een week vantevoren vind ik wel erg kort.

Jij noemt het een studentenjob, maar een baan is
een baan, hoe dan ook.

Dus hoor jij je aan je overeenkomst te houden, en anders niet zeuren als je niet alles betaald krijgt.