Welk niveau heb je nodig om later astronaut te kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niveau 10 op GV zal al aardig helpen.

Antwoorden (3)

Voor toelating tot de opleiding voor verkeersvlieger is een afgeronde HAVO of VWO opleiding nodig. De vakken wiskunde, natuurkunde en Engels zijn daarbij essentieel. De profielen natuur & techniek en/of natuur & gezondheid voldoen aan de criteria je moet slim genoeg zijn om techniek, medicijnen of natuurwetenschap te studeren aan de universiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Is wiskunde A goed genoeg of moet je wiskunde B hebben gedaan?
Antoni
4 jaar geleden
@Jup1910, deze antwoordgever is niet meer actief op deze website, dus van hem of haar zal je geen antwoord (meer) krijgen. Misschien wel van een andere gebruiker, maar waarschijnlijk kan je het beste zelf gewoon een vraag stellen op de website in plaats van te reageren op een antwoord.
Om voor de NASA c.q. ESA een functie te krijgen als astronaut is tenminste een universitaire opleiding vereist naast een zeer goede lichamelijke conditie. Uitzonderingen worden er wel gemaakt en wordt er alleen gekeken naar lichamelijke conditie, zo is er een oud astronaut (dik 70) en een lerares naar boven geschoten, maar dit waren marketing trucs van de NASA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
VWO met NT/NG profiel. Daarna een universitaire opleiding aan een technische universiteit.
Overigens is verkeersleider een totaal ander beroep dan astronaut. (hierover werd in het eerste antwoord gesproken)

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps. verkeersleider moet zijn verkeersvlieger. Blijft een ander beroep dan astronaut.