Na 3 jaar 0 uren contract..evaluatiegesprek/beeindigingsgesprek niet geweest en contract loopt over 2 weken af!?

Ik heb al 3 x een 0 uren contact van een jaar gehad..
En normaal een maand van te voren een gesprek of hij werd verlengd of niet.!! Nu is dit niet het geval!!
Hoe werkt dit nu verder, ik werk al een hele poos meer dan 13 uur per week...

Ik heb nog veel vragen over meer dingen en aangezien een advocaat niet goedkoop is lijkt me dit (hopelijk) een oplossing!!

Mvg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wordt jouw contract niet verlengt?? Ja dat klopt volgens nl wetgeving mag je werkgever 3 keer je contract geven en dan mag hij kiezen of jouw een vast contrct geven of niet verlengen. Meeste werkgevers tegenwordig doen dat laatste omdat voor hun goedkoper uitkomt. Maar als je contract na 3x niet verlengt is dan moet je 3 maandem deruit en als het wilt mag je het weer terugkomen, tenminste als je een goede werknemer bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet duidelijk of hij word " verlengd " (wat eigenlijk toch al niet kan na 3 x contract?) want ik heb geen gesprek gehad over verlengen of eruit!! Het lopende contract loopt over 2 weken af!! En het gaat om 0 uren dus vaste aanstelling wil toch ook niet??
Veel werkgevers denken met een nul-uren contract de arbeidsrechtelijke risico’s te beperken. Nul-uren betekent immers geen verplichtingen nietwaar?. In de praktijk blijkt echter dat het nul-uren contract wel degelijke risico’s voor de werkgever met zich meebrengt. Hierbij de 3 belangrijkste op een rij en hoe deze te omzeilen: (voor de werkgever) bestudeer de tekst bij de link even , en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Je hebt rechten.