Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om nu te solliciteren als je bijna 15 bent?

Hoi ik ben 14 en "bijna" 15 9 januarie. En ik wil graag werken maar ben dus nog 14. Mijn moeder zegt dat ik het juist moet doen om dat ik dan gemotiveerd overkom maar ik twijfel kunnen jullie mij helpen?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik wil in supermarkt o.i.d. Werken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou denk ik niet want. Er staan overal advertenties. Voor 15 jarige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie link van mij, staat alle info, wat wel en niet mag..
helaas bierdopje, maar je mag wel degelijk vanaf je 15 de werken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is januari =)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Je kan alvast solliciteren voor een baantje als krantenbezorger oid.
Maar eerst nog een paar jaartjes naar school
ivm de leerplichtwet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het voor weekend werk of vast werk? In dat laatste geval zou ik nog maar even wachten en eerst je middelbare school en vervolgstudie afmaken. Je kunt nog lang genoeg werken als je wat ouder bent! Haal eerst je diploma's.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je voor een bijbaantje wilt solliciteren. In dat geval kun je het natuurlijk altijd proberen, je zult dan niet meteen aan het werk kunnen (en ook niet mogen) maar misschien kan je dan wel meteen na je verjaardag aan de slag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker mag jij alvast solliciteren, alleen je mag nog niet werken, voordat jij pas 15 bent.
Hier een link, wat je allemaal mag als aanstaande 15-jarige, en hoeveel uurtjes jij mag werken, enzovoort.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voordeel van nu al te beginnen met solliciteren is, mocht de ene winkel jou niet kunnen gebruiken, kan je alvast solliciteren bij de andere winkel.
Zo kan je ook vergelijken, wie jou het beste betaald...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf ook begonnen op me 14e. Ze nemen je zo snel aan omdat je nog jong bent, en dus goedkoper!

Toegevoegd na 50 seconden:
Nog even antwoorden op je vraag: Dus ja het lijkt me best verstandig om te solliciteren. Je kunt zo zelf lekker wat bijverdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij geluk gehad, want wettelijk gezien mag dat niet.
In de leeftijd van 13 en 14 jaar, spreek je van uitvoeringen, bijv. reclamespot of theater voorstelling.
Vanaf 15 jaar spreek je van arbeid...
Dan mag je dus werken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werkte toen maar 2.5 uur in de week als aanvulmedewerker. Wat een geluk had ik toch:p
Ik vindt dat je moeder gelijk heeft als ze zegt dat je gemotiveerd overkomt wanneer je nu al gaat solliciteren. Stel dat ze in de supermarkt zeggen dat je later (als je dus 15 bent) het opnieuw moet proberen, dan kun jij hun er bij die sollicitatie aan herinneren. Ze wijzen je dan vast niet weer af ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doen!! Je moeder heeft gelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding