En wat is het salaris van een cabaretier gemiddeld?

Ik moet zo veel mogelijk informatie over dit beroep weten voor school, en zo onder andere ook het salaris.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt mij dat dit afhangt van het aantal kaartjes dat er verkocht wordt door mensen die naar je komen kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze niet in dienst zijn en dus geen salaris hebebn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Labretje: was ook mijn eerste gedachte :-)

Antwoorden (2)

Beginnende cabaretiers hopen dat ze aan het eind van de avond een beetje centjes overhouden voor zichzelf na aftrek van kosten, of een beetje subsidie wellicht. Misschien kunnen de wat betere zich er al een beetje van bedruipen.
Gevestigde jongens die al jaren volle zalen trekken, kunnen er een dikke belegde boterham van eten. En wel twee ook.

Het is een vrij beroep, cabaretiers zijn kunstenaars. Daar zijn geen cao's of vaste bedragen voor. Gemiddeld geldt : hoe beter je bent, hoe meer mensen naar je komen kijken, hoe duurder de kaartjes, hoe meer je verdient. En dat geldt voor ALLE kunstenaars, niet alleen voor cabaretiers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dolf Jansen, b.v. verdient 5000 euro per voorstelling.
Als er 300 mensen een kaartje hebben van 20 euro=10 duizend euro, gaat nog stuk naar theater en personeel enz.