Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik dit berekenen?

Ik ben meer dan een jaar ziek maar wordt nu voor 10 uur per week beter gemeld; ik werk er echter 30..dat wil ik zelf graag dus ik eis ook loonwaarde over die 30 uur maar dat wordt geweigerd en er is nu een UWV zaak van gemaakt..
Ik zit ook in de 70% regeling inmiddels dus nu weet ik het even niet meer...
Hoe is nu de verdeling qua salaris..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
902
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel uur zou je - als je niet ziek was - werken volgens je contract?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40 uur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik dus is er nu ook een zaak van gemaakt...maar intussen krijg ik dus minder salaris dan dat ik recht op zo hebben..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ervan uitgaande dat je voor die 30 uur echt helemaal beter gemeld kan worden (dus op volle sterkte en niet op therapeutische basis werkt), zou je moeten krijgen:

Voor 30 uur 100% van je loon.
Voor 10 uur 70% van je loon.

Wat je baas wil:

Voor 10 uur 100% van je loon.
Voor 30 uur 70% van je loon.

Om dat wat inzichtelijker te maken: Stel dat je 10 euro per uur verdient volgens je contract. Dan zou je bij jouw optie 370 euro verdienen per week. Bij de optie van je baas zou dat maar 310 euro zijn. Dat is ongeveer 83,8% van wat je zou krijgen als je voor 30 uur beter gemeld zou worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

beter voor 10 uur dus 10 uur normaal loon mits het niet op therapeutische basis is. Overige uren 20 70%
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding