Dan heb je een VWO denkniveau. Dat is een beetje hoger dan een MBO denkniveau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ @ sterrehemel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik geef je op een briefje dat er meer afgestudeerde MBO'ers zijn die het niveau van een VWO'er niet halen. Qua specifieke beroepskennis waar de MBO'er zijn/haar diploma in heeft gehaald, loopt de VWO'er waarschijnlijk achter, maar als het gaat om bv het verwerken van grote hoeveelheden informatie en analyses, zal de VWO'er een streepje voor hebben. Het zit ook al in de naam, MBO is MIDDELBAAR beroepsonderwijs en VWO is voortgezet WETENSCHAPPELIJK onderwijs. Ander denkniveau dus.
VWO afgerond is HBO niveau, omdat je gelijk kan doorstromen naar de universiteit.

Via de lange weg is het VMBO - MBO - HBO - Universiteit
en de middelangeweg is Havo - HBO - Universiteit

Kortste weg is VWO - Universiteit

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals je ziet heb je HBO nodig om Universiteit te mogen doen.... en je hebt niet extra HBO nodig als je VWO hebt gehad. Kortom VWO = HBO niveau
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Je hebt pas een HBO niveau als je een HBO-opleiding hebt afgerond.
P.s. De negatieve duim is niet door mij geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je HBO hebt gedaan, mag je doorstromen in de Master (na een half jaartje bijscholing). Dat is een vwo-er niet toebedeeld. Die moet gewoon bij het eerste jaar beginnen. Dus niet helemaal hetzelfde wat mij betreft.
sterredag
13 jaar geleden
En zonder dat half jaartje bijscholing?
sterredag
13 jaar geleden
nou vreemd vind ik het niet, aangezien ik het vroeger zo heb geleerd op school ik wacht nog op een reactie op mijn vraag in ieder geval :)