bestaat er een soort bak waar je door heen rijdt om je bandenprofiel schoon te maken?

Als je profiel van je banden schoongemaakt of ontsmet moeten worden is daar een soort bak voor waar je door heen rijdt? En als zo'n soort bakbestaat wat is dan daar de naam van ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

In de tuinbouw rijden de heftrucks en andere transportmiddelen die over de vloeren rijden frequent door een reinigings- en ontsmettingsbad. Dat is een grote bak met gevuld is met toegestane en voorgeschreven ontsmettingsmiddelen of desinfectiematten.

Bij verplichte Hygiëneprotocollen gaat het vervoermiddel bij binnenkomst en bij verlaten van het bedrijf door een bij de FND geregistreerde (bedrijfs-) wasplaats.
Dit vindt bv plaats bij transporteurs en transportmiddelen die diervoeders transporteren.

Ze worden gewoon ontsmettingsbak of ontsmettingswasplaats genoemd.
Een officiële instantie, zoals de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) zou het de desinfectiebak of desinfectieplaats kunnen noemen, of desinfectantiabak omdat de bakken gevuld zijn met desinfecterende middelen. Door de NVWA kunnen steekproefsgewijs controles worden gedaan op de uitvoering van de reiniging en ontsmetting.
Het personeel gaat door een hygiënesluis waarbij ook de schoenzolen worden gereinigd.