Welke extra kosten kan ik verwachten voor een pakketje van €30,- uit Hong Kong?

Hallo,

Ik ben van plan om op Ebay een product aan te schaffen voor €30,-
Nu heb ik alleen nog maar kleine aankopen gedaan vanuit Hong Kong, dus ik zou niet weten wat ik allemaal kan verwachten.
Dit pakketje betreft een smartwatch (dus klein van omvang)
Nu vraag ik me af:

Moet ik hier btw over betalen?
Kan ik inklaringskosten/andere (extra) kosten verwachten?
Wat zal het uiteindelijke bedrag zijn?
Mochten er (te hoge) extra kosten bij komen, kan ik deze dan 'omzeilen' door de verkoper 'gift' op de verpakking te laten zetten?

Het wordt gratis verzonden via Standard int'l. shipping.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

ik heb een paar keer iets uit china besteld ( R4 kaartjes voor DS )en heb nooit invoerrechten betaald. Terwijl ik er 7 tegelijk kocht. Als je geluk hebt betaal je niets.
Anders 10% plus btw 21%