Hoe weet ik mijn pakketgewicht?

Ik heb via marktplaats een koper voor mijn dvd box. Via de PostNL site kan je alles regelen en moet ik mijn pakketgewicht aangeven. Dat weet ik niet en wil geen boete krijgen. Wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Poet
10 jaar geleden
Heb je een weegschaal? Niet zo'n mensenweegschaal maar een verfijndere. bijvoorbeeld eentje voor in de keuken of voor post?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, die heb ik helaas niet!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pakketten tussen 0 en 10 kilo hebben allemaal hetzelfde bedrag aan verzendkosten zover ik weet. Dus vul gewoon één of twee kilo in. Komt niet zó precies. (De uitzondering hierop is als een pakket een afwijkende maat heeft, maar dat zal niet het geval zijn met een dvd-speler)

Het beste antwoord

Een slimme truc die ik heb geleerd om het gewicht van mijn vakantiebagage (voor in het vliegtuig) te weten kan je voor dit geval ook toepassen:
Ga met het pakket in je armen op de persoonsweegschaal staan. Noteer het gewicht.
Leg het pakket dan opzij en ga nogmaals op de weegschaal staan. Trek het gewicht wat je nu hebt van het vorige af. Eindresultaat is het gewicht van het pakket!
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Handige tip!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is een dvd-box niet iets te licht om echt een goed verschil te merken? Tja, wij hebben neit echt een moderne weegschaal, daar zal het wel aan liggen ;-)
Amadea
10 jaar geleden
Als het om een heel licht pakketje gaat en je hebt geen keuken- of brievenweegschaal, tja, dan moet je gaan vergelijken met etenswaren waar je het gewicht van weet. Zelf een balans maken en kijken hoeveel suikerklontjes er nodig zijn voordat het in evenwicht is, bijvoorbeeld.

Andere antwoorden (1)

Het pakket wegen ! dat doen ze ook bij het afgifte punt. Dus boete zoals bij brievenbuspost komt niet voor. Zoals ik kan beoordelen, schat ik dat je pakket makkelijk onder de 10 kg valt....wat €6.75 kost.... tot 30kg kost uit mijn hoofd €12,75