ik wil een brief sturen naar Engeland, maar heb het huisnummer niet, komt die dan wel aan?

Alle gegevens behalve huisnummer, in NL komt die meestal dan wel aan, maar is dit ook zo in andere landen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.1K
Antoni
8 jaar geleden
Ik zou er niet op vertrouwen dat een brief zonder huisnummer in Nederland wel aankomt, maar dat terzijde.

Antwoorden (1)

Nou, daar moet je dan niet al te zeker van zijn.
Engeland heeft een vrij complex postcode systeem en net als in andere Europese landen omvatten die vaak of een hele regio zoals een dorp, stads(deel) of zelfs een dunbevolkte county.

Als je op een brief naar Engeland de naam van de geadresseerde en diens woonplaats, straatnaam en postcode vermeld, maar niet het huisnummer, dan zal het Engelse postbedrijf toch proberen om de brief op het juiste adres te bezorgen.
Dat kan door de kennis van de ter plaatse bezorgende postbode of men zoekt op naam en adres in het telefoonboek, als de persoon daarin vermeldt staat.

Lukt dat allemaal niet dan blijft de brief als onbestelbaar en zal men de brief retourneren indien er een afzender bekend is. Is die ook niet bekend dan wordt de brief vernietigd.