Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag een bedrijf een gevaarlijke situatie verzwijgen als daarop geattendeerd wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
963
Poet
10 jaar geleden
Brekende klinkers zou ik aan de gemeente melden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, bedrijven dienen gevaarlijke situaties aan te pakken.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/arbeidsomstandigheden/arbozorg/risico-inventarisatie-en-evaluatie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het betreft een kraan die met regelmaat voor mijn deur wordt gebruikt en waarbij niet aan de veiligheidsvoorschriften kan worden voldaan. De betonnen straatklinkers scheuren en er is tevens gevaar voor omwaaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U kent alle veiligheidsvoorschriften voor gebruik van die kraan?
U kunt aangeven aan welke voorschriften niet wordt voldaan?
Of bent u alleen geïrriteerd dat er voor u deur gebruik van wordt gemaakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ken inderdaad de veiligheidsvoorschriften en bovendien zegt een expert werkzaam bij dit zelfde bedrijf dat het een gevaarlijke situatie betreft, waar direct iets aangedaan dient te worden. Ja en daardoor ben ik natuurlijk ook bezorgd dat er iets gebeurd voor mijn deur.
Inderdaad dient een bedrijf na melding maatregelen te nemen. Gebeurt et niets dan kun je altijd de arbeidsinspectie erbij halen. Ook als particulier.
Telefoonnummer even in de eigen regio opzoeken ivm de regio's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding