Kan ik een pakketje aannemen dat ik niet heb besteld?

Ik kreeg vandaag een briefje van DHL in de bus toen ik niet thuis was, dat ze een pakketje van de Hema hebben die nu morgen wordt bezorgd. Ik, en verder niemand in huis, heeft iets besteld bij de Hema dus ik heb geen idee wat het kan zijn. Aangezien je wel eens wat leest over oplichters die via de post te werk gaan vraag ik me af of ik morgen het pakket moet aannemen of niet.

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, het pakketje moet je niet klakkeloos aannemen. Als niemand in huis het heeft besteld zou ik (a) bij 2e bezorging controleren of het adres wel klopt, soms is het zo onduidelijk dat een vergissing snel gemaakt wordt; en (b) je zou kunnen vragen of er al betaald is. In dat laatste geval is het wel heel waarschijnlijk dat er een verkeerd bezorgadres in het spel is. Controleer bij voorbeeld of de postcode juist is (ook de letters, 7532 MF in plaats van 7532 NF scheelt al een aantal huisnummers in de straat). Neem het pakket zeker niet tegen je wil aan en meld aan de bezorger dat je hebt nagegaan of iemand in his iets besteld heeft, en dat dit inderdaad niet zo is. Wanneer het adres bij controle zou kloppen heb je misschien in theorie recht om het pakketje te aanvaarden (het is immers aan jou/ jullie geadresseerd) maar ik neem aan dat je wel vermoedt dat het niet voor jou/ jullie is en dan is het zoiets als jezelf toe-eigenen wat van een ander is. Tenslotte (iedereen vergeet wel eens iets): op het pakket zo kunnen staan wat de inhoud ervan is. Misschien dat dit iemand in huis toch een licht doet opgaan...? Toegevoegd na 56 seconden: onderaan 1e alinea, voor his lees huis

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100