Kan je geflitst worden bij vertrek aan de lichten?

Was vandaag nog eens een ritje met de motor gaan doen en zat zo te denken, als je nu eerste staat aan de lichten met een flitscamera, het word groen en je trekt snel op, kan je dan nog geflitst worden door die camera?

3 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ik weet niet hoelang je je rijbewijs al hebt maar besef dat als er een idioot door rood knalt (gebeurd vaker dan je denkt) je deze snel tegenkomt.
taillie
3 jaar geleden
@TurfGraver
De lichten in NL werken anders dan in BE
Bij ons word er nog heel wat tijd tussen het rood en het groen gelaten, je hebt nog altijd uw ogen om te kijken (als je ziet dat ze links en rechts stil komen te staan), het is niet dat ik deze vraag stel dat ik dat daadwerkelijk altijd doe natuurlijk
Heb rij ervaring genoeg om dit allemaal in te schatten, dagelijks met de vrachtwagen onderweg...

Antwoorden (1)

NEEN, De lichten werken met een kleine vertraging als het rood is, maar als het groen is reageren ze niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Ik denk dat je de vrager niet goed begrijpt.
Deze heeft het over snel optrekken. Niet per se over door rood licht rijden.
Als je met te hoge snelheid door groen licht rijdt zal je geflitst worden (als er ook snelheidsregistratie is).
De vraag is of je dat ook kan bereiken vanuit stilstand als je al vooraan staat.
Utrecht
3 jaar geleden
Denkt de vraagsteller dan werkelijk dat hij binnen 10 meter van de stopstreep al meer dan 50km/u rijdt?
taillie
3 jaar geleden
@Leo
dat is inderdaad wat ik bedoel. @Utrecht
Dus een flitspaal registreert de snelheid op 10 meter na de stopstreep?