Gaan ze nog rijbewijs afschaffen voor snorfietsen/snorscooter ?

Dit vraag ik, omdat in nederland ook er mensen zijn die ook graag op snorfiets wil gaan rijden, maar juist lastig vind om brommerrijbewijs te halen. Ik zelf ben 29 jaar, en ik heb ook geen rijbewijs, en die brommerrijbewijs vind ik te duur en onzin vooral onzin voor snorscooter-snorfiets. En ook omdat ik helemaal geen 50 km/u scooter wil. Gewoon snorscooter die max 25 km u gaat. Gaat deze wetgeving nog veranderen? Je zult ongeloofelijk veel mensen blij maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op dit moment zijn daar geen plannen voor in de regering. Ik zou niet weten waarom ze het zouden moeten afschaffen. Omdat jij het te duur vindt? Het is nog steeds goedkoper dan het rijbewijs halen voor een auto en ik wil geen mensen in het verkeer tegenkomen die niets van de verkeersregels snappen of hun voertuig niet onder controle hebben. Verder bestaan er geen 50 km/u scooters. Lees dit nog even uit de bron: U heeft geen bromfietsrijbewijs nodig voor het besturen van een gehandicaptenvoertuig (scootmobiel, gemotoriseerde rolstoel en Canta), een fiets met elektrische trapondersteuning (e-bike) of bijzondere bromfiets (zoals de Segway).

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ri...

Een rijbewijs afschaffen met als argument dat het duur is zal niet snel gebeuren. De kosten vallen best mee als je het vergelijkt met de jaarlijkse kosten van je scooter... Een rijopleiding maakt van bestuurders betere (veiligere!) bestuurders dus zal dit rijbewijs zeer waarschijnlijk niet afgeschaft worden. (Een autorijbewijs is veel moeilijker en veel duurder, dus zullen nog veel meer mensen blij worden als dat afgeschaft wordt. 70 jaar geleden was dat tenslotte ook niet nodig :) )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100