heb je een scooterrijbewijs nodig bij een elektrische scooter?

Ik heb al jaren mijn autorijbewijs maar geld dit ook om een elektr. scooter te mogen rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Powergen
11 jaar geleden
@wyker Is dat zo erg dat ie dat niet wist?

Het beste antwoord

Voor een scooter is altijd een rijbewijs vereist.
Dit vereist de Nederlandse overheid maar ook de verzekeringsmaatschappij. Want ook voor een elektrische scooter geldt een verzekeringsplicht. Vrijwel ieder motorrijtuig heeft een verzekeringsplicht maar niet alle motorrijtuigen hebben een rijbewijs eis. Deze wel!

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar op je autorijbewijs staat ook de aantekening van een AM rijbewijs. Als deze er niet staat mag je er niet op rijden. Dit AM rijbewijs staat er eigenlijk altijd op. Mits dat je beperkingen hebt. Een voorbeeld wanneer je geen AM rijbewijs hebt is dat je maar een arm hebt. Soms mag je wel autorijden maar natuurlijk geen scooter besturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een autorijbewijs is tegelijk ook geldig voor een scooter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al een autorijbewijs hebt, hoef je geen scooterrijbewijs te halen. Er wordt dan vanuit gegaan dat je de verkeersregels al kent.
Heb je nog geen rijbewijs en wil je een scooter gaan besturen dan moet je natuurlijk eerst je scooterrijbewijs halen. Voor een elektrische scooter moet dit dus ook, omdat je net zo hard deel neemt aan het verkeer als op een -niet elektrische scooter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het maakt niet uit of je een electricescooter hebt of een gewone je bent altijd een rijbewijs nodig die kan je gewoon halen bij de een rijschool