Mag je een tweeehdandsscooter als je hem net heb gekocht naar huis rijden?

Ik wil graag een scooter ophalen. Nou kan ik er heen met de bus maar mag ik hem dan terug rijden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.4K
erotisi
7 jaar geleden
Ik weet niet in hoeverre de verzekering van de vorige eigenaar vervalt op het moment van eigendomsoverdracht of pas bij opzeggen van zijn verzekering.
Een proefritje naar huis misschien...
tinus1969
7 jaar geleden
@erotisi; die verzekering van de vorige eigenaar is niet meer geldig na eigendomsoverdracht
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@arjan78, tweedehandsscooter, en geen proefritje mee gemaakt? Kenteken en verzekering niet gecheckt? Ook geen Bovag garantie?
dudemeister
7 jaar geleden
bij het overschrijven ben jij meteen eigenaar en je hebt uiteraard zelf al een verzekering geregeld op jouw naam die die dag ingaat en dan ben je ook verzekerd

Antwoorden (1)

Dat mag als je minimaal 16 jaar oud bent en in het bezit van een geldig scooterrijbewijs AM. Ook moet de scooter verzekerd zijn.