Is een elektromotor op een scootmobiel verplicht?

Ik wil een eigen voertuig gaan bouwen die binnen de regels past van een scootmobiel zodat ik er mee legaal de weg op mag. Alleen ik vraag me af of het ook een bezinemotor mag wezen die ik kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Als je zelf een scoot-mobiel ontwikkelt en bouwt, dan ben je vrij om de energiebron te kiezen die jij wil. Voor dat je er mee de weg op mag, moet het voertuig wel door de RDW goedgekeurd worden. Bij een geheel nieuw voertuig wordt dat een type-goedkeuring, en dat is een vrij kostbare aangelegenheid.
jc54
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Daar had ik even niet aan gedacht... ;-)