Kan je reizen met een studenten ov als het al verlopen is?

Ok het volgende is aan de hand: ik heb per 1 maart geen recht meer op studenten ov. Na je studenten ov kan je een jaar gratis een dalurenabbonement krijgen. Dit kan ik pas 48 uur na het opzeggen krijgen. Ik moet 2 maart van Zwolle naar Haarlem en weer terug. Vol tarief dus, omdat ik dat abbonement nog niet kan opvragen. Nu zegt een vriend van mij, die voor DUO werkt, dat ze niet kunnen controleren of je je ov nog gebruikt, alleen of je het hebt stopgezet, en ik heb tot 7 maart om het op te zeggen. Volgens hem kan ik dus nog prima een dagje met mijn studenten ov reizen. Toch ben ik er een beetje onzeker over: wat nou als ze er toch achter komen? Dan ben ik nog duurder uit. Weet iemand hier antwoord op of heeft iemand hier ervaring mee? Hoor het graag!

Weet jij het antwoord?

/2500

Je hebt tot 7 maart om het stop te zetten, dus kan je volgens mij op 2 maart nog wel op en neer. Echter zou ik het wel op tijd stop zetten, als je dit niet doet dan kost dat je € 97,- per halve maand. Je kan inderdaad kijken naar het aanbod voor afgestudeerden: https://www.ns.nl/abonnementen/studenten

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100