Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een vergoeding eisen voor bijkosten na een ongeluk?

Na een kettingbotsing is mijn auto total los. Om de zelfde auto te krijgen is er een wachttijd van meer als 3 maanden. Kan ik van de schuldige tegenpartij een vergoeding eisen om de kosten van de "overbruggings auto" te dekken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
529

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je eigen verzekering die soort schade niet dekt, behoort dat zeker tot de mogelijkheden want dat is gevolgschade.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info.

Andere antwoorden (1)

Als jouw auto als gevolg van een kettingbotsing total loss is verklaard, dan denk ik dat jij ook medeschuldig bent aan de ontstane schade aan jouw voertuig. Jij bent toch op jouw voorganger gereden en zal jou verweten worden dat je onvoldoende afstand hebt bewaard waarover de weg te overzien en deze vrij was. Tenzij je kan aantonen dat je door jouw achterligger op je voorganger bent geduwd. Dan dien je door de veroorzaker schadeloos gesteld te worden voor materiele- immateriele en gevolgschade.
Vraag anders je rechtsbijstandverzekering om bemiddeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding