waarom loopt automaatbak van mijn bmw e46 vast?

Bij het schakelen van P naar R en van R naar N werkt het perfect.
Maar van N naar D zit hij vast.
En bij de D heb ik ook S/D
Ik moet hem richting de S trekken en dan naar D overschakelen.
Wat is de oorzak dat hij niet in een keer van N naar D gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ik zou eens raad vragen aan uw garagehouder.
Die weet vast meer over dit probleem..
Persoonlijk denk ik wel dat het misschien iets is met uw tandwieltjes.

Mvg , Yoshy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De automaatbak van je e46 (heb er zelf ook een) wordt beveiligt door een sper. Dit is een mechanisme wat ervoor zordt dat je hem niet onbedoelt in een ander verzet duwt.
Je kan dit mechaniek zelfs"testen"door het rempedaal in te trappen, je voelt dan als je je automaatpook vast houdt een zachte tik.

Mischien dat er ergens onder de pook wat defect is zodat hij niet volledig vrijgegeven wordt en de gang van neutraal naar drive niet lekker loopt.