kan een autoband van links voor naar rechts achter gezet worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
5.3K

Het beste antwoord

Gebruikelijk is dat linksvoor naar linksachter gaat en rechtsvoor naar rechtsachter.
Wilt u ze kruislings verwisselen, dan moeten de banden van de velg af ivm de rijrichting.

Toegevoegd na 2 minuten:
Neen, ivm de rijrichting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
juist antwoord +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt

Andere antwoorden (3)

Mits het dezelfde wielmaat is. Sommige auto's hebben achter bredere wielen dan voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afgezien daarvan loopt het profiel van de band tegengesteld.
Dus eigenlijk NEEN!
Dat kan wel maar zet dan rechts voor ook naar achteren .
De banden slijten voor anders dan achter .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op eenzelfde as kan u onderling wisselen alhoewel ik daar het nut niet van inzie.
Als u voor en achter wilt wisselen moet u beide wielen omruilen omdat die normaal gelijkmatig afgesleten zijn.