Overeenkomst contract nieuwe auto in hoeverre geldig?

Ik heb een nieuwe auto gekocht met inruil van mn eigen auto. Overeenkomst getekend door mij en de verkoper. Nu belden ze omdat de verkoper een verkeerd kenteken heeft opgeschreven terwijl die het kenteken ook heeft gekopieerd. Hij heeft dus de fout gemaakt. Ik neem aan dat ik mijn auto gewoon krijg aangezien we allebij hebben getekend, maar in hoeverre is zo'n overeenkomst geldig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hier lijkt mij sprake van een administratieve vergissing, er is geen sprake van betwisting van de overeenkomst. De juiste oplossing lijkt mij: Een nieuw contract laten opstellen maar nu met het juiste kenteken erin. Ondertekening zoals bij het eerste. De foutieve exemplaren onder het toezicht van koper/verkoper vernietigen. Op het overschrijvingsbewijs (vroeger 'kentekenbewijs deel 3') dient in ieder geval het juiste kenteken te staan. De persoon die dit in bezit heeft wordt geacht de eigenaar te zijn. Zonder dat bewijs kun je een auto ook niet verkopen. Op één van de andere kentekenbewijzen staat je naam en ook het kenteken. Dat is allemaal al 'een hoop zekerheid'. Maar in verband met garantieverplichtingen e.d. lijkt het toch van belang dat het kenteken ook correct staat vermeld in de koopovereenkomst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100