Nee. Sleutel kwijt, dan moet het slot worden uitgeboord.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uiteraard, tenzij je het nummer van de sleutel - dat je hebt gekregen bij aflevering - goed hebt bewaard, want dan kun je een nieuwe sleutel bestellen. Duurt een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kunnen die ook bezorgen aan de hand van het chassisnummer.
Geen idee of die legaal bestaan, dus of autodealers er misschien over beschikken. Maar ik denk van niet en dat vanwege mijn aanname dat een dergelijke sleutel dan vroeg of laat in het illegale en dus criminele circuit terechtkomt. Je kunt je voorstellen dat een automerk dan een enorme imago schade oploopt. Verkoopcijfers zullen drastisch dalen en de fabrikant zal claims van gedupeerden tegemoet zien. Bovendien zal de fabrikant waarschijnlijk op zijn kosten andere sloten moeten aanbrengen op auto's van dat type.
Note: Met een valse sleutel een auto openmaken is één, je kunt dan wel spullen ontvreemden als kwaadwillige. Maar je kunt de auto niet stelen want bijna alle auto's hebben tegenwoordig een beveiliging in de sleutel in de vorm van een chip die een unieke code heeft. Die code is overigens wel uit te lezen met een stukje software, maar dat zal gezien de apparatuur, kosten en moeite alleen lonend zijn voor professionele autodieven en het betreft dan ook de duurdere auto's die interessant zijn voor dit soort lieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja bij sommige automerken hebben die wel bestaan, maar of ze nu er nog zijn is nog maar de vraag omdat er bij veel sleutels een code in geprogrameerd zijn. Er is een hele tijd geweest dat je met een sleutel van een ford (die er eigenlijk meer als een pinnetje uitziet met wat verdikkingen) elke ford kon openmaken, maar niet starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De importeur van uw auto heeft de code van uw sleutel welke is op te vragen bij een dealer van uw auto.
Ik was mijn sleutel kwijt van mijn zafira en de code van de zafira radio.
Beide laten opvragen bij de opel dealer, en nieuwe sleutel laten maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Neem wel uw id en kentekenbewijs mee bij aanvaag code bij uw dealer