Kunnen ze een toilet o.i.d. in de cockpit van een vliegtuig inbouwen?

N.a.v. de ramp met het Duitse vliegtuig vraag ik mij af, of er een sanitaire voorziening in de cockpit van een vliegtuig in te bouwen is. Het kan zijn een toilet of een gewone bak waar piloten even in kunnen plassen of poepen. Of in de stoelen van de piloten een mogelijkheid te scheppen om een gat te maken die open en dicht kan. Is dat gat open, dan kan een piloot even zijn behoeften doen.

9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
LoL. Tuurlijk kan dat. Het is alleen idioterie om vanwege een idioot zo'n verandering in te voeren. De deur was niet meer in te trappen nadat sinds 9/11 men de deuren in vliegtuigen kogelvrij (ik geloof van staal) maken. Als dat niet zo was, had dit niet gebeurd, ik bedoel maar. Die copiloot had zijn meerdere ook k-o kunnen slaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sommige maatschappijen laten iemand van het cabinepersoneel bij de overgebleven piloot zitten voor eventualiteiten; veel goedkoper.

Het beste antwoord

Natuurlijk kan dat. Sommige grotere toestellen hebben die ook.
Het is echter een optie waar de luchtvaartmaatschappij kan kiezen.
En dat kost geld.
In kleinere toestellen heb je die ruimte niet en moet de cockpit crew wel gebruik maken van de toiletten voorin het toestel.
Een pot in de stoel lijkt me niet zo'n goeie oplossing want die stoelen zijn zeer compact ontworpen.
Verder kan je ze nog vooruit en omhoog bewegen en zit er een goede vering in.
De kans op lekken is dan zeer groot en je wil geen vloeistof enzo in de cockpit hebben met al die elektronica.
Het simpelste en goedkoopste is om te verplichten dat er ten alle tijden twee personen van de crew (cockpit en cabine) in de cockpit aanwezig zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook Boeings Hoofd Piloot vindt het veiliger met een toilet achter de gepantserde cockpit deur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan, althans dat zou in een nieuw ontwerp gerealiseerd kunnen worden.
Echter kost dat ruimte, gewicht en dus geld.
Er zijn wel goedkopere oplossingen om dit specifieke risico probleem op te lossen.