Mag de gemeente een verkeersbord plaatsen, wat niet in de rijksoverheid regeling staat ?

Het gaat om een vierkant geel bord. Met in het bord een cirkel met een rode rand er om heen. Daar onder staat de tekst ma 22.00 - di 14.00 h
zaterdag 06.00 - 19.30 h
Een vrachtwagen die een auto weg sleept plaatje.
Wegsleepregeling van kracht.
Kan iemand mij hier meer informatie over geven??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K
TurfGraver
7 jaar geleden
Bord C1.
Met onderbord (op 1 bord), niks mis mee.

Antwoorden (1)

Dit is een bord dat niets aan duidelijkheid te wensen overlaat ; gesloten in beide richtingen van maandagavond 22.00 uur tot en met dinsdag 14.00 uur. En wie dat toch doet, mag zijn auto elders tegen betaling komen halen. Ongetwijfeld wijst dit tijdelijke bord op wegwerkzaamheden. En ja, dat mag de gemeente gewoon plaatsen. De gemeente is namelijk een wegbeheerder. Ze moeten zich wel aan de wegenverkeerswet houden, maar dit is ook niet zomaar een voor de lol geplaatst bord.

Maar het is wel degelijk een officieel bord, dat witte met die rode rand.En dat staat gewoon in elk overzicht met verkeersborden.

Het gele deel , met de uitleg van de tijdelijke maatregel, had er ook als separaat bord onder mogen hangen. Dit is wellicht een wat creatieve oplossing, maar het maakt het bord niet minder geldig. Als jij hier op de genoemde tijd je auto neerzet of zelfs doorheen rijdt, dan hang je.