Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de gemiddelde levensduur van remschijven. Zafira OPC 4 jaar met 57000km en kennelijk moeten daar de remschijven achterzijde vervangen worden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk eigenlijk dat daar niet zoveel over te zeggen valt omdat dit van een aantal dingen afhankelijk is, hoe rijd je zelf? Ben je zo iemand die om de haverklap zijn rem gebruikt of juist niet? Rij je veel in het stadsverkeer waarbij veel remmen gewoon nodig is of rij je veel snelweg waar remmen vaak onnodig is?
Denk wel dat 57.000 km een beetje aan de snelle kant is, zelf rijd ik al dik 100.000 km met dezelfde remschijven en deze zijn nog lang niet aan vervanging toe, ik ben dan wel een rijder die véél snelweg rijd en eerder op de motor afremt dan dan ik mijn voet op de rem zet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en 4 jaar met 57000 km is ook niet veel per jaar.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ligt er ook aan *waarom* de remschijven vervangen moeten worden. Zijn ze versleten door veel cq hard remmen? Of zijn ze verroest door weinig remmen?
"Er is geen specifiek aantal kilometers te noemen wanneer je de remmen moet vervangen. Dit hangt namelijk volledig af van je rijstijl, de remgewoontes van de bestuurder, gewicht van het voertuig, hoe het remsysteem is ontwikkeld en tientallen andere factoren. Een set remschijven die b.v. 100.000 km meegaan op een auto die voornamelijk op de snelweg rijdt kan maar 40.000 a 50.000 km meegaan op diezelfde auto die meestal in het stadsverkeer rijdt"

http://www.auto-tuning-guide.com/wanneer-moet-ik-de-remmen-van-mijn-auto-vervangen.html

Verder hier nog informatie over hoe je het eventueel kunt zien:
http://www.iga-heteren.nl/remschijf.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
remschijven achter moeten in elk geval veel langer meegaan dan remschijven voor.
dit omdat een auto gemiddeld 70% op de vooras remt en 30% op de achteras.
mijn auto staat nu op 347000 km en nog steeds de zelfde schijven achter.

Dus ,heb je je voorste schijven al eens vervangen?
zo nee,dan is het geen normale slijtage
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De achterschijven zijn ook kleiner. Bij mijn auto waren ze na 22000 km reeds versleten, maar dat was een constructiefout. 1 remblokje bleef hangen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding