kan ik grotere velgen + autobanden onder mijn VW Polo 1.4 6n2 2001 zetten?

er zit nu 14 inch onder maar dat ziet er niet leuk uit.. wat is de haalbare maat? en heeft dit enkele gevolgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (1)

Maximale velgmaat voor het Polo model wat gemaakt is tot 2001 is 16 inch. De gevolgen zijn duurdere banden, wat stugger rijgedrag en meer afrolgeluid als je ook bredere banden zou nemen en dat is wel aannemelijk. Mijn advies zou zijn om voor 15inch te gaan, dat ziet er veel beter uit, is goed betaalbaar en je behoudt het comfort voor een groot deel.
paulus811