Wie heeft er ervaring met shell fuelsave?

Ze zeggen op de reclame dat je 1 liter per tank bespaart, dus als je auto 1 op 20 rijdt { wat bijna niemand haalt op benzine} zou je 20 km meer kunnen rijden met een volle tank. Nu is deze benzine bijna 0.05 cent duurder dan normale benzine dus ben je toch duurder uit met die fuelsave terwijl ze op de reclame zeggen voor het zelfde geld.
Wie heeft dit ooit getest en wat is je ervaring?

Toegevoegd na 14 minuten:
ervaringen met andere speciale brandstoffen is ook goed
zoals bijv de excellium van texaco

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zijn die reclames erg mislijdend. Er zou een regel moeten zijn dat ze de totale berekening erbij vertellen en wat je dan uiteindelijk bespaart of niet.
Ik heb wel ervaring met sommige "witte pompen" die zijn voordeliger maar omdat het vaak brandstof uit oude bulkvoorraad is heeft het minder calorische waarde waardoor je je voordeel van een paar cent per liter weer snel kwijt bent.
Je kunt het gewoon testen door het een keer te testen maar het is erg moeilijk om je rijstijl dezelfde te houden als je zo'n test doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat van die witte pomp dat die de slechte brandstof krijgt is onzin
ik tankte daar voorheen altijd en reed 1op 12
nu tank ik op kosten van de baas bij de texaco en rijdt maar 1 op 11,5 met dezelfde rijstijl {cruisecontrol}
en de shell kwam gewoon de tank vullen bij de witte pomp en reed daarna 2 km verderop naar de shell pomp om te gaan vullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ werk: ik heb juist het tegenovergestelde vastgesteld bij de witte pomp (met pasje zonder bemanning). Een hoger verbruik, minder vermogen en mijn motor 'klapperde' na een aantal keer tanken hoorbaar meer.

Het beste antwoord

Als je het alleen over geldbesparing wil hebben is de duurdere brandstof gewoon duurdere brandstof. Je rijdt er iets zuiniger mee. Maar dat zuiniger rijden heft de meerprijs van de brandstof niet op. Er is ook een milieuwinst te boeken en mensen die hier om geven en het er voor over hebben kunnen er daarom voor gaan. Echte milieuwinst boek je echter door je auto te laten staan of door een hybride auto aan te schaffen.
In mijn koeriersdienst heb ik wel ervaring met eco diesel. Het kost je gewoon geld wanneer je met die moderne brandstof gaat rijden. Het is wel zo dat het minderverbruik effect pas na enkele tankbeurten optimaal wordt.
Wat wel kan helpen is zgn olietoevoegingen. Hierdoor wordt de smering beter en vormt er zich een laagje op de onderdelen die smering nodig heeft. Wij hebben het ooit uitgetest op een wat oudere auto. Niet meer olieverversen alleen bijvullen. Dit bleek bij ons wel een uitkomst. De auto verbruikte nogal veel olie. Dit werd gestopt en het brandstofverbruik nam iets af. Van 1 : 22 werd het verbuik 1 : 23,5. De auto reed na de toevoeging nog zo'n 130.000 km en werd afgeschreven bij een totale km stand van 320.000. Toen kregen we problemen met wielophanging en dergelijke. De motor was nog prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inderdaad je rijd wel wat zuiniger maar de grootste besparing haal je altijd nog uit je eigen rijstijl daar verdien je het meest aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn gewoon vieze oplichters. Heel veel blabla : beter voor het mileu, betere prestatie en beter voor de motor. Kort na de uitvinding van benzine wisten ze al dat het kon : meer kilometers met minder brandstof. (note: de eerste "benzine" motor liep op waterstof, verkregen door elektrolyse. De uitvinder is Riva da Silva).

Terug naar de geweldige "uitvinding" van Shell en de andere waar ze alleen maar rijker van worden (aangezien je meer betaald en gezien het feit dat de additief waarschijnlijk niks ander is al aceton, oftewel nagellakremover! Ik heb een goede website gevonden die het duidelijk uitleg (in het Engels), hoe het rendement met aceton behaald wordt. De verbranding wordt verbeterd.