Wanneer "knalt" de airbag in de auto?

Als je zelf frontaal botst, knalt de airbag neem ik aan, maar knalt hij ook als jijzelf stilstaat (wel op contact), en dan aangereden wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Het beste antwoord

Ja hij klapt uit.
Let vooral bij oudere auto's op als eea niet uitklapt.
Vaak zie je dan een waarschuwingsteken op je dashboord knipperen.
In dat geval nooit plaats nemen achter het stuur omdat airbags bij vooral vroege modellen wel op scherp kunnen staan terwijl ze nog niet af zijn gegaan.
Als dat zo is kan bijv. een berger of brandweer een speciale hoes plaatsen over het stuur.

Werking airbag staat duidelijk omschreven in de link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, er zit een sensor in die reageert op versnelling.
(Niet de versnelling van dat pookje, maar een natuurkundig begrip) Het maakt niet uit wie of wat die versnelling veroorzaakt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij dat het reageert op vertraging.
AWM
14 jaar geleden
Vertraging is negatieve versnelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Cryofiel
14 jaar geleden
Je kunt ook zeggen dat vertraging positieve versnelling is, maar dan in de andere richting.