Is het tegen de grondwet als volkswagen een adolf edition model zou uitbrengen?

5 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
paulus811
5 jaar geleden
Adolf is geen verboden naam, de link met de grondwet zie ik dan ook niet. Maar of het handig is valt te betwijfelen.
popeye
5 jaar geleden
Ja of hitler edition
LeonardN
5 jaar geleden
Waarom wil je weten of dit tegen de grondwet is?
Waarom niet enkel tegen de wet? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/grondwet-en-statuut/grondwet De grondwet zou eerder dat recht geven middels vrijheid van meningsuiting.
paulus811
5 jaar geleden
Tegen de grondwet is ook een Hitler editie niet, maar de VN begon al te piepen toen Mercedes een 'Black Edition' uitbracht dus er zal best discussie ontstaan. Overigens is er geen automerk zo dom om een link te leggen met de grootste moordenaar aller tijden. Overigens bestaat de naam Hitler niet meer, iedereen met die naam heeft een andere achternaam gekregen.

Antwoorden (1)

Nee. De grondwet stelt geen beperkingen aan het gebruik van de naam Adolf en regelt ook verder niet de naamgeving van auto's.