Nee, dat kan niet. Er zit al een vliegwiwl in, en een tweede past er niet in.
En waarom zou je dat willen.
7 jaar geleden
SnakeEye
7 jaar geleden
Wat ik eigenlijk bedoelde is of er een enkel massa ipv een dubbele vliegwiel geplaatst kon worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddie: De vraag gaat over een dubbel massa vliegwiel. Zoals ik hem begrijp.
http://www.lageautokosten.nl/auto-problemen/wat-is-een-dubbel-massa-vliegwiel
Vraagsteller wil m.i. weten of deze vervangen kan worden door een enkel(voudig) vliegwiel.
.vr.gr TX
Reddie
7 jaar geleden
@TegenXinnig,
- ik zie geen "dubbel" in de vraag.
- blijft mijn vraag "waarom".
Reddie
7 jaar geleden
@TegenXinnig, als conclusie uit je prima link zou je zelf als antwoord kunnen geven dat het niet (simpel) kan.
De krukas eindigt immers in het primaire deel, en staat dus los van de as naar de versnellingsbak. Die twee moet je dus "even" aan elkaar koppelen. Dat gaat dus niet zomaar.
Blijft, "waarom", als een dubbel vliegwiel ten koste van veel geld zoveel beter zou zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddy: Je hebt gelijk. Het staat niet in de vraag.
Ik ben er vanuit gegaan dat de Jetta een dubbel massa vliegwiel heeft, wat mij met mijn huidige kennis van auto's ook reëel lijkt.
Als er al een enkel massa vliegwiel op het voertuig zou zijn gemonteerd, dan zou de vraag toch overbodig zijn? Dus "daarom".
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddy: Je 2e reactie heb ik gemist voor mijn reactie. En ik weet niet of er zomaar een enkel vliegwiel gemonteerd kan worden. Anders had ik zeker wel antwoord gegeven.
Reddie
7 jaar geleden
@TegenXinnig ;-)
Blijft mijn vraag, waarom wil je ten koste van veel geld een enkel vliegwiel monteren, als een dubbel vliegwiel ten koste van veel geld zoveel beter zou zijn.
Hoeveel geld wil je verspillen aan het "slechter" maken van een al dure auto.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Reddy: Dat zou je aan vraagsteller moeten vragen. Ik anticipeerde op jouw antwoord dat het gaat om een dubbel massa vliegwiel zoals vraagsteller in eerste reactie (onder jouw antwoord dus) aangaf. Het is wat vraagsteller er zelf aan uit zou willen geven. Afgezien nog van het feit of het haalbaar is. Dat weet ik niet.
SnakeEye
7 jaar geleden
Beste allen, allereerst mijn verontschuldigingen omtrent mijn onduidelijke vraagstelling. Wat ik inderdaad eigenlijk bedoelde is of er in een auto die standaard fabrieksaf gemonteerd is met een dubbel massa vliegwiel omgebouwd kan worden naar een enkel vliegwiel. Ik vraag dit omdat ik heb begrepen dat een enkel massa vliegwiel langer meegaat en minder onderhoud heeft dan een dubbele. Nu heb ik van her en der gehoord dat er ook een mogelijk is om een auto die standaard uitgerust is met een dubbele massa vliegwiel om kunt bouwen tot een enkel massa. Dit heb ik gehoord in de wandelgangen. Vandaar mijn vraag hier.
Ik adviseer je om contact op te nemen met jd Diever. Dat is een specialistisch bedrijf voor de Volkswagen Audigroep VAG die je verder kan helpen. Niet elk dubbel massa vliegwiel kan worden vervangen door een enkel massa vliegwiel. Het bedrijf geeft je eerlijk advies en repareert deskundig tegen een aantrekkelijke prijs.