Bestuurder van een personenauto draagt gordel, bijrijder niet. Wie moet bekeuring betalen?

Wie moet de bekeuring betalen als de bijrijder geen gordel draagt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
23.3K

Het beste antwoord

Iedereen in de auto is zelf verantwoordelijk voor het dragen van de gordel. Een passagier zonder autogordel draait dus zelf voor de boete op. Alleen voor overtredingen door kinderen jonger dan 12 jaar gaat de boete naar de bestuurder.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De bestuurder. Ooit is door iemand tegen me gezegd: doe die gordel om, want ik heb geen trek in de bekeuring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig moet je als bijrijder de bekeuring zelf betalen..

Toegevoegd na 2 minuten:
Behalve als passagier jonger dan 12 is..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bijrijder.
Dit weet ik toevallig omdat twee carpoolende collega's vorig jaar door de politie zijn aangehouden. De bijrijder droeg geen gordel, hij kreeg de bekeuring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bestuurder is er verantwoordelijk voor dat iedereen keurig in de gordels zit, en is dus ook degene die de bekeuring krijgt als dit niet zo is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik begrijp dat dit niet meer klopt. Maar de bijrijder zelf verantwoordelijk is.
Weer wat geleerd vandaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook dacht t zelfde,snap nu waarom mn broer altyd over die gordel zeurt:)
ligt aan je leeftijd.

als de bijrijder 18 jaar of ouder is dan moet de bijrijder betalen.

als de bijrijdder jonger dan 18 is.
dan moet de bestuurder betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een -1 er af want het antwoord is niet juist, helaas. Nu je laatste punt verspilt is ben je failliet :(
Meerderjarig= zelf aansprakelijk.
Minderjarig = bestuurder
Voor verdere info zie de link.